Přejít na hlavní obsah

 Kraft Baustoffe

Galerie

Kraft stavebniny je největší velkoobchodník se stavebninani v jižním Německu. Na celkem 40.000 m² skladovací plochy stojí připraveny výrobky všech známých značek stavebnin. Po rozsáhlé přestavbě v roce 2008 patří skupina Kraft k jednomu z nejmodernějších podniků se stavebninami. Tato opatření byla nutná na základě růstu počtu prodejen a stále rozšiřujícímu se sortimentu.

Ve spolupráci s plánovací kanceláří skupiny Kraft a OHRA byly navrženy, vyrobeny a nainstalovány celé úložné systémy. V závislosti na produktech, které mají být skladovány, jejich obratu a způsobu manipulace s nimi, přišlo v úvahu použít různé regálové a úložné systémy.

Byly dodány např. konzolové regály v žárově pozinkovaném provedení pro venkovní prostor. Zde najdou místo v regálu všechny výrobku jako např. kanálové trubky, betonové desky nebo dřevěné fošny. Konzolové regálky jsou z části zastřešené a jsou vybavené mřížkovými rošty jako nosiče zboží. Zvláštní výzvou zde byla šikmá střešní konstrukce, které byla potřebná kvůli spádu pozemku.

Stavebniny byly skladovány nejen v hale, ale také ve venkovním prostoru na robustních paletových OHRA regálech. V jednotlivých patrech regálů se světlou šířkou 2.900 mm mohly být bez problému skladovány i palety s přesahem. Na čelní straně paletových regálů byly pro plynulou a efektivní kompletaci umístěny předávací stanice. Dále bylo možné na základě vysoké nosnosti ramen integrovat do paletových regálů jednotlivé kontejnery.

Mezi paletové regály začlenila OHRA skladovací plošinu s nasazenými paletovými regály. Plošina je 22.500 mm dlouhá a má výšku 4.500 mm. Vzdálenost mezi podpěrami činí 5.600 mm. Zatím co pod plošinou vznikl tzv. blokový sklad, mohla být horní část plošiny vybavena dalšími paletovými regály.

Pro "rychloobrátkové zboží instalovala OHRA u firmy Kraft moderní a robustní spojitý regál. Díky výšce místnosti téměř 10 metrů mohlo být realizováno 5 skladových pater se spojitou délkou 7.650 mm. Uprostřed regálového bloku byl zohledněn kompletovací tunel. Zboží na paletách je nakládáno z jedné strany a dopravováno na válečkovém dopravníku k výdejní straně. Takto je dodržen princip skladování "Fi-Fo" (First in - First out).

Mezi rozdílnými skladovacími systémy byly zřízeny jízdní pásy, kde mohou být naloženy i vícenápravové nákladní automobily. Nadřízený systém se stará o plynulý transport.

Ve skupině Kraft vznikl moderní a hospodárný sklad stavebnin, který byl díky včasné spolupráci plánovací kanceláře s OHRA realizován v krátkém čase.

Podsumowując w Grupie Kraft powstał nowoczesny ekonomiczny magazyn materiałów budowlanych, który dzięki wczesnej współpracy między biurem projektowym i OHRĄ w krótkim czasie mógł został zrealizowany.